Slider

Wednesday 19 November 2014

Diet Atkins

Assalamualaikum,

Hari nie cukup 25 hari saya tidak menjamah nasi. Yes nasi!! 



Insya Allah 01 Januari 2015, baru saya akan menjamah sedikit nasi. Menghitung hari demi hari untuk menjamah nasi & hari yang dinanti-nantikan selama ini...(terasa poyo disini) hihihihihihi. Aja ikuti Diet Atkins - Sejenis corak pemakanan yang diperkenalkan oleh Dr. Robert C. Atkins bagi membantu seseorang individu untuk mengurangkan berat badan melalui konsep pembakaran karbohidrat dan lemak didalam badan.

So sekarang Aja memang makan hanya Sayuran Hijau, Ayam, Ikan, Telur, Daging & Cheese. Setiap pagi saya akan buat bekalan untuk breakfast & lunch or sekadar breakfast sahaja. Antara menu favourite salad with telur rebus, salad with tuna, salad with chicken, telur hancur dengan sayur kacang buncis / brocoli.


 
              salad dengan ayam dara (goreng)            salad dengan fillet fish (blackpaper)


                                               Udang goreng dengan sawi                                                               
Salad & Tuna


                                                        Salad & Ayam

Sekarang saya dah menjadi pengemar sayur-sayiran hijau. 



Kalau rajin Aja akan buat Oppsie Bread - Cheese Cream, Telur, Essen Vanila, Baking powder & garam.


Mula-mula memang agak sukar nak lalui Diet Atkins, tapi disebabkan naiwaitu yang tebal, lama-lama rasa macam dah tak kisah pulak tak menjamah nasi.

Dalam proses lalui Diet nie WAJIB banyak minum ayaq kosong. No ayaq teh ais, Neslo Ais, Neckape, Milo, Sirap limau, dll. Only AYAQ kosong


Pada itu juga saya tidak lupa dengan pemgambilan supplement setiap hari bagi membantu saya dalam proses diet ini. Thanks to Shaklee
ESP + Meal Shakes + Cinch (Chocolate) - Favourite Aja untuk setiap pagi, tengah hari & petang


Diantara supplement pills yang wajib saya ambil setiap pagi, tengah hari & malam

Insya Allah jika kita konsisten dengan apa yang kita lakukan, pasti akan membuahkan hasil yang tidak terhingga. Aja start Diet Akins 27/10 dengan berat Badan 69Kg Now Berat 65kg. Then Loss Inch jugak alhamdulillah berkurangan.Banyak baju yang dahulu ketat, sekarang tidak lagi. Masih belum mencapai target sasaran. Senaman jangan dilupakan yek....

Diet untuk menjaga kesihatan badan & ingin bersama dengan orang yang tersayang sentisa. Tetapi jika dah tiba masanya untuk kita kembali, itu bukan hak kita untuk menghalang. Semuanya sudah tertulis dari luh mahfuz lagi.

Tidak salah jika kita amalkan hidup yang sihat untuk menjalankan kehidupan yang selesa bersama-sama orang tersayang. Tidak rugi keluarkan duit untuk dapatkan hasil yang memuaskan hati. Duit boleh dicari, kesihatan dan orang tersayang tidak dapat dicari & ditukar ganti.

Sayangi diri anda, masih belum terlambat!

p.s:- Jika ada sesiapa yang berminat untuk mendapatkan supplement yang terlajak berkesan ini boleh call/sms/whatsapp saya di 014-9279481 atau pm saya difacebook boleh klik disini insya allah saya akan cuba membantu anda.

#sentiasaselamat
#sentiasaberkesan
#sentiasasemulajadi                                               

No comments:

Post a Comment